Для того, щоб записатися на програму потрібно
Увійти або Зареєструватись

Просвітницькі курси з медіаграмотності

Шановні друзі!

Пропонуємо трохи пофантазувати й відтворити в уяві таку історію: ви прокидаєтесь вранці і збираєтесь на роботу чи на навчання. Буденні справи – буденні ритуали. Доки збираєтесь – на фоні звучать ранкові новини в ефірі улюбленого телеканалу чи радіохвилі. Разом із філіжанкою кави  свідомо чи несвідомо ви «поглинаєте» інформацію – і в дорогу! У транспорті Ви стаєте свідком жвавого обговорення актуальних подій, що автоматично долають сотні й тисячі кілометрів завдяки соціальним мережам. Уподобання, поширення допису – цього достатньо для запуску чергової цікавої історії у безкрає море інформації, що нас оточує.

І от ви на місці. Тут знову чекає порція новин від стурбованих колег/одногрупників: «Хіба не чув/чула? Говорять, що до Землі невпинно наближається величезний астероїд! А на додачу ще й науковці прогнозують стрімке поширення нової форми епідемії. Не знаю, звідкіля вона, і що там, але ж як страшно!» Видалася вільна від навчання чи роботи хвилинка – починаєте гортати стрічки соціальних мереж на смартфоні. А там крім астероїдів та епідемій,  ще купа силенна інших повідомлень. Читай, дивись, слухай  - історії на будь-який смак! І так щодня.

Масивні потоки інформації давно вже стали звичним явищем і затягують нас у вир подій, інколи непередбачуваних і нами не усвідомлюваних та не контрольованих. У добу цифрової інформації нікого не здивуєш величезною кількістю новин, які щосекунди з’являються в різних медіа. Однак кількість – ще не означає ЯКІСТЬ! Чим більше інформації – тим складніше відділити правду від неправди, а відтак – тим легше потрапити на гачок дезінформації, маніпуляцій.

Як не застрягнути в болоті фейків, що може затягнути дуже-дуже глибоко?

Як відфільтрувати правдиву інформацію від відверто фальшивої?

Відповідь на ці запитання одна, проте досить дієва, - бути медіаграмотним! Уміти аналізувати різні види інформації (від тексту – до відео), критично оцінювати повідомлення, що поширюються різними каналами (від чуток у транспорті до нового допису у фейсбуці), навчитися свідомо сприймати і правильно тлумачити отриману інформацію, аналізувати саму реальність, яку конструюють для нас медіаджерела,  - усе це важливо в сучасному інформаційному суспільстві. Адже від кожного залежить, чи буде поширюватися неправда: чи продовжить летіти величезний астероїд у парі із невідомою досі хворобою, про яку «хтось-десь-колись» почув.

Як стати медіаграмотним? – запитаєте ви. Долучайтеся до наших курсів і дізнаєтесь!

Просвітницькі курси з медіаграмотності – це проєкт міжнародної грантової програми DESTIN «Журналістська освіта задля демократії в Україні: розробка стандартів, доброчесність та професіоналізм» (Національний проект Erasmus+ KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices – Capacity Building in the field of Higher Education).

Це низка невеликих тематичних курсів з медіаграмотності, розроблених командами DESTIN з 10 університетів України: ЗНУ, СумДУ, ЧНУ ім. Ю.Федьковича, КНУ ім. Т.Шевченка, МЕГУ ім. Дем’янчука, ЧНУ ім. Хмельницького, ЛНУ ім. І.Франка, МДУ, УКУ, УжНУ.

Просвітницькі курси з медіаграмотності мають на меті розвинути навички критично сприймати  інформацію з медіа; визначати її правдивість, достовірність; убезпечити себе від прихованих медіавпливів.

Познайомтеся зі змістом курсів і ви зможете:

- аналізувати й критично осмислювати медіаінформацію;

- визначати правдивість, достовірність інформації в медіа;

- визначати джерела інформації, її політичний, соціальний, комерційний, культурний контекст;

- інтерпретувати медіатексти та цінності, поширювані медіа;

- убезпечити себе від впливу недостовірної інформації.

Щоб опанувати нашу програму, потрібно зареєструватися.

Покрокову інструкцію для реєстрації та опрацювання змісту курсів можна переглянути тут.

Для нас дуже важлива ваша думка. 

Після опрацювання навчального контенту залиште свій відгук – дайте відповіді на запитання анкети. Це не забере у вас багато часу, а ми врахуємо Вашу думку, щоб удосконалити цей курс.

ДИСЦИПЛІНИ:

  • play_arrow Мас-медіа і маніпуляції: регіональний контекст
    Мас-медіа і маніпуляції: регіональний контекст
    26012601ss.png
    Сидоренко Ольга Павлівна
    sana.png
    Шовкопляс Оксана Анатоліївна

    У час активної експансії  інформаційного простору новітніми електронними засобами масової інформації (соціальні мережі, you tube), рейтинги певного сайту чи блогу чітко можна простежити від кількості відвідувань, вподобань тощо. Відтак, аби штучно створити та «накрутити» власні показники, часто адміністратори та редактори подібних видань вдаються до застосування маніпулятивної, «псевдосенсаційної», не перевіреної на достовірність інформації, що в свою чергу може призвести до непередбачуваних наслідків та реакції з боку аудиторії.

  • play_arrow Інформаційна безпека особистості в умовах пандемій, криз, інших суспільних потрясінь
    Інформаційна безпека особистості в умовах пандемій, криз, інших суспільних потрясінь
    26012601ss.png
    Сидоренко Ольга Павлівна
    sana.png
    Шовкопляс Оксана Анатоліївна
  • play_arrow Дезінфекція інформації: як правильно це робити в епоху пандемії
    Дезінфекція інформації: як правильно це робити в епоху пандемії
    26012601ss.png
    Сидоренко Ольга Павлівна
    sana.png
    Шовкопляс Оксана Анатоліївна

    Курс розрахований на широку аудиторію і зорієнтований на розпізнавання неправдивої інформації про пандемію, розуміння причин появи фейків і способів протидії такій інформації. На прикладі кейсів слухачі опановують базові інструменти перевірки інформації та критичного мислення.

  • play_arrow Гендерні стереотипи та як із ними боротися
    Гендерні стереотипи та як із ними боротися
    sana.png
    Шовкопляс Оксана Анатоліївна
    26012601ss.png
    Сидоренко Ольга Павлівна

           Із народження людина живе у світі стереотипів. Вони переслідують її в школі, на роботі, у професійному та приватному житті. Мало хто не стикався із упередженим ставленням до себе лише через те, що він/вона чоловік або жінка. Як часто ми чули фрази на кшталт: «хлопчики не плачуть» або «дівчатка мають носити рожеве»? Щодня ми робимо вибір на користь того чи іншого стереотипу. Найгірше те, що більшість не вбачає в цьому нічого поганого. Так нас переконує реклама, показуючи оголену жінку як додаток до будь-якого товару чи успішного, завжди зайнятого чоловіка на дорогому авто, хоча, погодьтеся, не для всіх подібні речі прийнятні. Водночас ці та інші стереотипи визначають чимало рішень в житті людини.

  • play_arrow Медіазалежність молодіжної аудиторії
    Медіазалежність молодіжної аудиторії
    sana.png
    Шовкопляс Оксана Анатоліївна
    26012601ss.png
    Сидоренко Ольга Павлівна

    У медійному просторі спостерігається тяжіння до розваг та епатажу. Це загальносвітова тенденція. Сучасні медіапроєкти намагаються тримати аудиторію скандалами, розвагами, залякуванням, інтригами, медіа-війнами тощо. Такі таблоїдно забарвлені медійні продукти із «відкритим» закінченням стимулюють аудиторію до постійного зацікавлення розвитку сюжету і відстеження продовження. Крім того, контент медіа є легко адаптованим для різних носіїв і людина знаходиться у своєрідному медійному вакуумі – середовищі, формованому лідерами думок і масифікаторами. Інформаційні і соціальні «бульбашки» визначають системи стереотипного сприйняття та стереотипної поведінки, а також стимулюють своєрідну «стадність»: «зранку залайкати пости друзів», «за сніданком заселфити каву й круасан», «згодом відкоментувати шлях до університету чи на роботу», «розшерити челендж» та багато інших вкрай важливих комунікаційних дій протягом дня. Але ж основними функціями медіа є інформаційна та освітня, котрі передбачають інтелектуальний розвиток аудиторії, розширення світогляду, наукове та культурне просвітництво, формування зрілої, усвідомленої в ціннісних орієнтирах нації. При цьому, незважаючи на контентне наповнення чи ідею, яку намагаються донести медіа до аудиторії, ми стаємо заручниками різних медіазасобів. Смартфон, телевізор, комп’ютер, планшет, Xbox чи будь-яка інша ігрова приставка, девайси «розумного будинку» — ми оточені ними і досить часто не усвідомлюємо свою залежність від них. Особливо вразливою аудиторією до впливу медіа є молодіжна аудиторія, оскільки навчання, розваги та сприйняття світу в цілому у них відбувається через медіа. І ніякого попереднього реального досвіду світосприйняття молодійна аудиторія майже не має. Отже, для молодіжної аудиторії існує значно вища загроза опинитись залежними від медіа.

Для того, щоб записатися на програму потрібно
Увійти або Зареєструватись
arrow_back