Курс:

Ідентифікація та нейтралізація маніпулятивних повідомлень у медіа. Джинса

Про курс

Авторка курсу: 

ЗОЯ КРАСОВСЬКА - дослідниця медіа, гостьова викладачка Школи журналістики та комунікації УКУ.

У сфері медіа з 2008 року, працювала в регіональних виданнях Запоріжжя, Дніпра та Львова. Була регіональною представницею “Інституту масової інформації” у Дніпрі, брала участь у дослідженнях медіа-ландшафту ЗМІ Сходу і Півдня, дослідженнях медіавласності регіональних та національних ЗМІ. З 2016 року є постійною авторкою моніторингу теленовин для ГО «Детектор медіа». Є координаторкою напряму моніторингу медіа в аналітичному центрі Networks, що є складовою ГО "Львівський медіафорум". З 2018 року займається викладацькою діяльністю. 

Мета курсу:

Метою курсу є формування навички розпізнавати маніпулятивні повідомлення, ідентифікувати їхні механізми та структуру впливу, вміти аргументувати, в чому полягає маніпулятивність тих чи інших повідомлень.

Завдання курсу:

Курс базується на аналізі практичних кейсів на основі найбільш резонансних медійних тем. Значна увага приділяється самостійній роботі студентів, що має на меті закріплення теоретичних знань на практичних ситуаціях. Така робота вимагає від студентів адаптації вже отриманих знань до конкретних ситуацій, напрацювання особистої стійкої позиції та навички комунікувати свої знання у доступній для непрофесійної аудиторії формі.   

  1. Знайомство із теоретичними засадами: типологією маніпуляцій у медіа, механізмів створення та поширення дезінформації та хибних повідомлень.
  2. Учасники програми на практичному досвіді вчаться вирізняти з потоку повідомлень у медіа саме маніпулятивні та класифікувати їх.
  3. Відібрані кейси проходять перевірку на коректність ідентифікації маніпуляції та механіки її створення. Найкращі та найцікавіші з обраних кейсів надаються для наступного етапу роботи.
  4. Наступним етапом є створення короткого відеоролика, що на конкретному прикладі пояснює, в чому полягає маніпулятивність обраного повідомлення, та даватиме поради щодо того, як не піддаватися на подібні маніпуляції

          Передбачається можливість публікувати ці відео на своїх сторінках у соціальних мережах, сторінках університету чи навчальної програми. В такий спосіб отримується власний практичний досвід у виявленні та аналізі маніпулятивних повідомлень, а також поширюються отримані знання у популярному форматі на засадах “рівний – рівному”. 

Мета та завдання:

Мета курсу:

Метою курсу є формування навички розпізнавати маніпулятивні повідомлення, ідентифікувати їхні механізми та структуру впливу, вміти аргументувати, в чому полягає маніпулятивність тих чи інших повідомлень.

Завдання курсу:

Курс базується на аналізі практичних кейсів на основі найбільш резонансних медійних тем. Значна увага приділяється самостійній роботі студентів, що має на меті закріплення теоретичних знань на практичних ситуаціях. Така робота вимагає від студентів адаптації вже отриманих знань до конкретних ситуацій, напрацювання особистої стійкої позиції та навички комунікувати свої знання у доступній для непрофесійної аудиторії формі.   

  1. Знайомство із теоретичними засадами: типологією маніпуляцій у медіа, механізмів створення та поширення дезінформації та хибних повідомлень.
  2. Студенти на практичному досвіді вчаться вирізняти з потоку повідомлень у медіа саме маніпулятивні та класифікувати їх.
  3. Відібрані студентами кейси проходять перевірку на коректність ідентифікації маніпуляції та механіки її створення. Найкращі та найцікавіші з обраних кейсів надаються для наступного етапу роботи.
  4. Наступним етапом є створення короткого відеоролика, що на конкретному прикладі пояснює, в чому полягає маніпулятивність обраного повідомлення, та даватиме поради щодо того, як не піддаватися на подібні маніпуляції

Зміст дисципліни

  • Автор курсу: Зоя Красовська
  • Джинса. Поняття про матеріали з ознаками замовності

Автори

Український католицький університет

Бажаєш
Записатися
на курс ?

Це дуже легко. Реєструйся або заходь в свій аккаунт та навчайся з задоволенням

Зареєструватися Увійти

Кому підійде ?

Викладачі, менеджмент університету

Представники
будь-яких професій, які під час роботи стикаються з проявами недоброчесності

студенти всіх освітніх рівнів

Здобувачам наукових ступенів